כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
התקווה 6 – "הכי ישראלי"
ראשי » ביקורות מוסיקה » התקווה 6 – "הכי ישראלי"
18 בפברואר 2015 19:50 אין תגובות benni

 

6 הכי ישראלי

 

זהו אלבומה החמישי של התקווה 6, להקה ישראלית, ששרה מקצבים ג'מייקניים בעברית. "אם אפגוש את אלוהים", "לילה לבן", "בפרדסים של גן עדן", "כל יום מחדש". מצלצל משהו? זהו, זה הם, עם הסולן האנרגטי וכותב כל השירים עמרי גליקמן, אחותו שלי ועמית שגיא.

עכשיו הם עם "עוד פעם פעם" ו"הכי ישראלי", שזה טקסט ממצה: "במבה במבה, מסטיק עלמה, מתל אביב עד בן גוריון/ שקל שנקל, אוי כפרה, אריק איינשטיין הגדול/ היידה היידה, היידה היי-טק – למשטרה 1-0-0/ דמקה דמקה, מטקה מטקה, אוהבים אותך שמעון פרס…". הטקסט הזה יושב בדיוק איפה שגליקמן יושב. הרובד השטוח, מלמעלה, כמו שקראתם – סממנים ישראליים: במבה, כפרה, מטקות ושימון פרס. אבל תסתכלו מתחת, לגלות את הנדבך הנוסף ביצירה של גליקמן. הוא תמיד נמצא שם.

שלא כהרגלם, החליטו התקווה 6 להיעזר הפעם במפיק מוזיקלי חיצוני. ברור שזה נפל על פילוני (דני קרק), שחוץ מהעובדה שאדם בגילו עדיין מחזיק בשם נעורי-הבמה שלו מימי שב"ק ס', יש עליו טונה כישרון והוא הבחירה הטבעית לרגאיי ולכל מה שקשור במוזיקה ג'מייקנית. הבנאדם החזיק אולפנים באי של מארלי, פור גוד סייק.

לא הכול אהבתי. כלומר, בשירים כן, אבל הנה מה לא. גליקמן מספר על העבודה: "…השירים נוגעים  במגוון נושאים – מחאה אישית, חברתית ופוליטית, מחווה לישראליות, שירי אהבה חיפוש וחופש. הכול עטוף בגרוב וקצב ותמיד במחשבה איך זה יישמע וייראה בהופעות". הופה. סליחה, מר גליקמן, אתה כותב מוזיקה להופעות? כי זה מוריד ממך הרבה. בעיניי, למרות שאי אפשר להתפרנס ממכירת דיסקים והאוכל נמצא בהופעות, טוב לה ליצירה שתיכתב מהשיקולים המסורתיים. אחר כך אפשר לקחת אותה להופעות ולהתחרע עליה כמקובל.

הלהקה הכי ישראלית שרה רגאיי ג'מקייני בעברית התקווה 6
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • אי אפשר להימלט מהטוב – שי מרק (בהרחבה, למיטיבי לסת)
  • "מוזיקה זה לא לרגישים" (חלק א') – בילגו
  • "תנו סיכוי לאהבה" – אליזט
  • "הרצל לילנבלום" – שלום חנוך
  • "סיפור שלא נגמר" – דניאל אדמון
תגובות אחרונות
  • zenci על שחור וטורקיז
  • watch series על שחור וטורקיז
  • sikis izle על שחור וטורקיז
  • kacak bahis siteleri על שחור וטורקיז
  • Twicsy על "תוכו רצוף אהבה" – ישי ריבו
ארכיון
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok