כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
"גולֶה" – דודו טסה
ראשי » ביקורות מוסיקה » "גולֶה" – דודו טסה
9 בנובמבר 2016 14:22 אין תגובות benni

טסה

דודו טסה הוא לא העוף המוזר של המוזיקה המזרחית. הוא המוזיקה המזרחית עצמה. מדהים לגלות, איך האיש הזה ממציא את עצמו כל פעם מחדש, עובר עוד דרך, שובר עוד קיר, עד שהוא  מגיע והוא תמיד מגיע. הדיסק החדש של טסה, "גולֶה", ה-12 שלו, מציג מספר שינויים ביצירה של טסה.

בצד הברור מאליו – הלחנה, עיבוד, הפקה מוזיקלית (עם ניר מימון) – טסה התחיל גם לכתוב. עוד לא מרגיש לגמרי בטוח בעצמו, נעזר באחרים, בעיקר גלעד כהנא ("ג'ירפות"), טסה מעורב בתשעה מעשרת השירים שכאן. מדובר בשירה ואם אתם מחפשים בנרות משורר רוק, אפשר לכבות, מצאתם. כהנא, אני מנחש, הכניס לרעיונות של טסה קצת פרח'יות אשכנזית מאזנת למילים הכבדות של טסה.

בכל עבודתו המוזיקלית, לבד אולי מהדיסק הכוויתי ההוא, טסה מקפיד לשלב עולמות מוזיקליים. האמת היא שכל אחד יכול לכוון גיטרה על דיסטורשן ולנגן אותה יחד עם קלרניט תורכי וחליל פרסי. לעשות את זה מעניין כמו שטסה עושה, זו כבר אופרה אחרת.

הוויכוח על "מהי מוזיקה מזרחית" עתיק  כזקנו של אליהו הנביא. כל מי שזז על במה, נותן מאוואל ומתייבב, גונב לעצמו קרדיטים בנושא. ברובם, אין ממש. נדמה לי שב"גולֶה", החליט טסה להראות איך עושים זאת נכון. בחלק מהשירים, הוא עיגל את הפינות הדוקרות של מנגינותיו לכדי משהו שנשמע מסמן את הדרך הנכונה לעשיית מוזיקה מזרחית. טסה מדלג על מהמורות הבוזוקי וגיטרות החפלה ועובד עם צ'לו, כינור, ויולה, קלרניט תורכי, חצוצרה, סקסופון והגיטרות שלו. הוא תמיד ידע כמה תרכיז למזוג לכוס הזאת ופה הוא פשוט גונב את האוזן עם שילובים מוטרפים.

אהבתי במיוחד את "לאן תקחי אותי היום", עם שירת-אורח של ברי סחרוף. אין פה להיטי רדיו. "גולֶה" הוא הדיסק הכי לא מחניף מלודית שתענוג לשמוע. גם הדיכאונות המפורסמים של האדון נעדרים מפה כמעט לגמרי.

תענוגות.

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • אי אפשר להימלט מהטוב – שי מרק (בהרחבה, למיטיבי לסת)
  • "מוזיקה זה לא לרגישים" (חלק א') – בילגו
  • "תנו סיכוי לאהבה" – אליזט
  • "הרצל לילנבלום" – שלום חנוך
  • "סיפור שלא נגמר" – דניאל אדמון
תגובות אחרונות
  • zenci על שחור וטורקיז
  • watch series על שחור וטורקיז
  • sikis izle על שחור וטורקיז
  • kacak bahis siteleri על שחור וטורקיז
  • Twicsy על "תוכו רצוף אהבה" – ישי ריבו
ארכיון
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok