כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
"מסע כזה" – שלמה ארצי "פעם תורי ופעם תורך", דואטים – שלמה ארצי
ראשי » ביקורות מוסיקה » "מסע כזה" – שלמה ארצי "פעם תורי ופעם תורך", דואטים – שלמה ארצי
20 באפריל 2017 6:49 אין תגובות benni

 

 

הדואטיםמסע כזה

חדירתם האלימה-כמעט של הגרונות הצעירים לשוק ההאזנות-הורדות-עוקבים-פיישוס-אינשטוס-וטוויטוש בלבלה את העניינים בתעשיית המוזיקה הישראלית. זה עניין של שוק. הגיל של רוכשי הדיסקים ומורידי המוזיקה מהרשת הולך ומצעיר. היום אפשר למקם אותו בין 8 ל-12. כיוון שכך, חברות התקליטים והמפיקים שלהן מכוונים לטעמם הלא-בשל וכבר-מקולקל של הילדים האלה. זה משתלט על השוק. התקשורת והמדיה החברתית לשלוחותיה משדרות את זה, כי זה מה ש"הולך עכשיו" וכי גם להן מאזינים בעיקר בני אותו הגיל. התוצאה היא שנותני הטון היום במוזיקה הישראלית הם טיפוסים כמו טליסמאן, עדן בן זקן, עדי ביטי, סטטיק ובן אלללל ושאר ירקות.

זה לאן שהגיעה המוזיקה הישראלית הפופולרית, אחרי שטיפוסים אחרים, כמו שלום, אריק, פוליקר, סנדרסון, יודית, גידי ושלמה ארצי עבדו כל כך קשה בשבילה. כל אחד מהאחרונים ביסס פסקול ישראלי אותנטי, שמחזיק באוויר את הצלילים האהובים על כולנו, כבר חמישה עשורים. הקדמתי את כל זה כדי להעצים את הקונטרסט בין שתי החבורות ובכדי להדגים את השבר. רק אם תשמע שיר, כל שיר, של נועה קירל, מול שיר, כל שיר, של רביץ, תחווה ישירות על האוזן את העומק של התהום הזאת.

זה גם מסביר את השמחה שנתקפתי, כשנדרשתי לצמד הדיסקים שהוציא שלמה ארצי לכבוד האביב הזה.

שלמה ארצי זה כמו לחזור הביתה. האיש הזה, שאני הולך אתו מרגע שגמר עם השטויות בלהקה הצבאית, הוא באמת סוג של בית בשבילי. אני זוכר את הציפייה הדרוכה לתקליט חדש שלו. כולם מדברים על הנוסחה של המלך שלמה. רק לאחרונה, הבנתי: אין נוסחה. ארצי כל כך "יושב" אצל הקהל שלו, רק בגלל שגם הוא עצמו הקהל שלו. הטעם הפרטי שלו כל כך דומה, כמעט זהה, לטעם הקהל שלו. כדי ששיר שלו יצליח, מספיק שארצי יכתוב אותו ויאהב בעצמו את התוצאה.

מבחינתי, אחרי "צימאון" (2002) ומאז "שפויים" (2007), ארצי דורך במקום. זה כמובן לא מפריע לי לאהוב את רוב מה שיצא אחר כך, אבל אני ממתין לתפנית שתחזיר את המלודיה המפורסמת שלו לשירים. בעיניי, שיאו של האיש נמצא בשנים 75'-95'. "דרכים" (79'), "חצות" (81') ו"חום יולי אוגוסט" (88') הם שלוש פסגות שארצי בחר לבסס עליהן את סיבוב הקיץ הזה שלו – "מסע כזה". אלה הם באמת שלושה אלבומי מופת, שאם תוסיפו להם את "מקום" (82'), "תרקוד" (84'), "לילה לא שקט" (86') ו"ירח" (92') – תקבלו את האיש בשיאו היצירתי.

בדיסק "מסע כזה", הוא שר לכם את "ארץ חדשה", "צוותא", "במטוס סילון", "לא עוזב את העיר", "אתמול חלפו הציפורים", "חום יולי אוגוסט", "שיר חייל", "שינויי מזג האוויר", "מהן המילים", "פתאום כשלא באת", "יום אחד", "לב שבור לרסיסים", "תחת שמי ים התיכון", "אף פעם לא תדעי", "טלפני טלפני" ו"היית אתי הרי", הנוגה ומי שלא בוכה ממנו שיברר מה לא בסדר אצלו.

16 השירים האלה הם זיקוק של התקופה, כמו כל 16 אחרים שהוא היה בוחר מהתקליטים שהזכרתי כאן ואין טעם לנהל כאן מו"מ בדיעבדי – מה אני הייתי בוחר. רק אחד – "או שזה הזמן" (מ"חום יולי אוגוסט").

"פעם תורי ופעם תורך" הוא דיסק כפול, מלא בדואטים, ששר ארצי לאורך הקריירה שלו. הנה: "חוזרים הביתה" עם אריק, "ברית לא מותרת" עם אסתר שמיר, "עלש" עם שמעון בוסקילה, "החיים" עם מוקי, "שניים" עם ריטה, "כל אחד והסיפור שלו" עם טל שגב, "אלוהיי" עם אברהם טל, "שיר אהבה" עם צילה דגן", "אחרי הכול את שיר" עם שלום, "שאלתי מה קרה" עם מאיר בנאי ועוד. 23 דואטים.

נחת, שלוימה, נחת.

 

 

 

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • אי אפשר להימלט מהטוב – שי מרק (בהרחבה, למיטיבי לסת)
  • "מוזיקה זה לא לרגישים" (חלק א') – בילגו
  • "תנו סיכוי לאהבה" – אליזט
  • "הרצל לילנבלום" – שלום חנוך
  • "סיפור שלא נגמר" – דניאל אדמון
תגובות אחרונות
  • zenci על שחור וטורקיז
  • watch series על שחור וטורקיז
  • sikis izle על שחור וטורקיז
  • kacak bahis siteleri על שחור וטורקיז
  • Twicsy על "תוכו רצוף אהבה" – ישי ריבו
ארכיון
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok