כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
"האיש בקצה המנהרה" – אהרן רזאל
ראשי » ביקורות מוסיקה » "האיש בקצה המנהרה" – אהרן רזאל
13 ביולי 2015 12:13 אין תגובות benni

רזאל

 

זהו אלבומו העשירי של אהרן רזאל, דוס שעושה רוק וקאנטרי מהמחשבות היהודיות שלו. סוף סוף, אני יכול להכריז כאן ש"האיש בקצה המנהרה" עונה על הציפיות. ולמה? כי כל השנים אני עוקב אחרי רֶב אהרן ושומע ממנו – מחילה – חומר לעוס. שום שאלת עומק על השורש היהודי, שום עיסוק בתכל'ס.

פה יש שפע מכל זה. ייאמר כאן ועכשיו: היכולות המוזיקליות של רזאל לא מפילות אותי מהרגליים וזה אפילו לא מתחיל להיות דומה ללחנים המופלאים שמוציא מעצמו, למשל, יונתן רזאל. רזאל מלחין משהו אחר, מין פריסטייל שרץ על המילים, מתדרדר במורדות, נוסק בעליות, פה בולע, שם מדגיש וצולח את העסק.

אבל המילים, המילים. ריגשת, רֶב אהרן. יש כאן שירים באוקטן גבוה מאוד, אמיתות של חיים, תבונה של מבט נכון על העולם והקורה בו. כשרזאל שואל "אחי, יש'ך אש?", זה לא בשביל הסיגריה. הוא שואל אותך מה אתה עושה עם האש הזאת שבתוכך, תשתמש בה, לא בשביל לשרוף, כדי להאיר. ומכאן גם "אחי, לאן אתה מגיע?" וכו'. שיר מכונן.

אהבתי מאוד את שיחת הלילה המונולוגית שהוא מנהל עם ר' שלמה (קרליבך), ברצועה התשיעית ושוב (באנגלית) ברצועה המסיימת. זה כל כך אמיתי ומרגש. אהרן רזאל נוגע באיכויות שמזכירות את אהוד בנאי, בלי להפסיק לרגע להיות אהרן רזאל וזה, בעיניי, ההישג הגדול של האלבום הזה.

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • גילטי סטלה – מרסדס בנד
  • אותיות נחמה – שלמה ארצי
  • "בין התקרה לרצפה" – רוית סלמון
  • אורי קרנות – חתיכת אדמה
  • תחשוב. לפנֵי
תגובות אחרונות
  • רוית על אורי קרנות – חתיכת אדמה
  • יע פרסבורגר על שחור וטורקיז
  • עומר על "יש לךָ מקום" – יפעת בר סלע
  • אלבום מדהים! על מרפסות – "סיפורים"
  • רחלי אברהם-איתן על רחלי וולשטיין – "מחכה למשהו טוב"
ארכיון
  • אפריל 2025
  • מרץ 2025
  • אוגוסט 2023
  • יוני 2023
  • מאי 2023
  • מרץ 2023
  • פברואר 2023
  • ינואר 2023
  • דצמבר 2022
  • נובמבר 2022
  • ספטמבר 2022
  • אוגוסט 2022
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok