כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
יהוא ירון – "אמן השכנוע העצמי"
ראשי » ביקורות מוסיקה » יהוא ירון – "אמן השכנוע העצמי"
20 בפברואר 2015 8:32 אין תגובות benni

יהוא_ירון

 

יהוא ירון הוא יוצר מיוחד במינו שמגיע לשיאו, כך נדמה לי, ב"אמן השכנוע העצמי", דיסק חדש מטעמו. למעשה הכול מתומצת בשני המשפטים הפותחים את האלבום: "בִּפְנים כאילו הכול בסדר/ בחוץ כאילו נופלים השמיים…", ("התהום הגדולה הזו"). ההפרש הזה בין הפנים לחוץ תוקף את כולנו בסופו של דבר וגם זה – רק כאילו.

מצאתי אצל ירון כתיבה מעולה, ארוכה מאוד, כמעט מאיר-אריאלית, בטח לוקחת-נותנת מימי ויסלר ("הבילויים"). הוא ודאי משורר רוק שמסוגל לכתוב שירים של שש דקות וכאלה של 40 שניות. המשקל והקצב אף פעם לא הפריעו לירון להגיד מה שרצה וכך גם כאן. כשמסתדר חרוז – טוב, כשלא – גם טוב.

לירון יש הלחנות פרועות והגשה קרקסית של חלק מהשירים. זה נשמע מוזר בהתחלה, אבל מספיק מרתק כדי להישאר איתו. בדרך כלל הוא שם ליד הקול שלו את הקולות המלווים של הילה רוח, רות דולורס וייס ואחרים. הילה רוח היא סולנית להקת "כלבי רוח", שאת אלבום הבכורה שלה הפיק יהוא ירון. 14 קטעים יש ב"אמן השכנוע העצמי" והאחרון שהם שווה ציטוט מלא:

"הכעס הצורם הזה/ בכלל לא אמיתי/ אני נראה מפחיד, אבל/ אני הכי מפחיד אותי/ והשנאה שלי יושבת וצוחקת לידי/ אז אני לא סותם את הפה/ אבל כולם כל כך שקטים פתאום/ כמו שדה של סביונים/ מעל לבית קברות ישן", ("בכלל לא אמיתי").

מאתגר ושווה את המאמץ.

כמעט-אריאלית כתיבה מעולה
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • "יש מבול" – יונתן ארצי
  • "רובים ותלתלים" – טונה
  • "ראפ מטורף" – טונה (איתי זבולון)
  • גילטי סטלה – מרסדס בנד
  • אותיות נחמה – שלמה ארצי
תגובות אחרונות
  • רוית על אורי קרנות – חתיכת אדמה
  • יע פרסבורגר על שחור וטורקיז
  • עומר על "יש לךָ מקום" – יפעת בר סלע
  • אלבום מדהים! על מרפסות – "סיפורים"
  • רחלי אברהם-איתן על רחלי וולשטיין – "מחכה למשהו טוב"
ארכיון
  • אוקטובר 2025
  • ספטמבר 2025
  • אוגוסט 2025
  • אפריל 2025
  • מרץ 2025
  • אוגוסט 2023
  • יוני 2023
  • מאי 2023
  • מרץ 2023
  • פברואר 2023
  • ינואר 2023
  • דצמבר 2022
  • נובמבר 2022
  • ספטמבר 2022
  • אוגוסט 2022
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok