כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
"משחק של ילדים" – מפרשים
ראשי » ביקורות מוסיקה » "משחק של ילדים" – מפרשים
31 ביולי 2019 12:58 אין תגובות benni

מפרשים

אלבום הבכורה של מפרשים נכתב בעשור השני של המאה ה-21 ובשנות התשעים של המאה הקודמת. זה לא משהו רע, להפך. בשנות ה-90' ההן, זהר פה הרוקנרול כמו שלא זהר מעולם. כשמדברים על "סצנת הרוק הישראלית", מדברים על השנים ההן. "בנזין", "תיסלם" וכל השאר.

אכן הצליל של מפרשים שואב משתי להקות-האֵם האלה, עם רוטב של דני גלבוע ו"משמרת הצניעות" וקצת אבקת "יציאת חירום" מלמעלה. חומר נוסטלגי בעיקרו מבוסס כולו על הקלישאה הכי בנאלית בנמצא: מה שהיה לא יחזור עוד. וואלה, צודקים. קשה להבין את הנטייה שלנו לצבוע את העבר בגוונים הרבה יותר נחמדים מאלה שההווה צבוע בהם. תבדקו על עצמכם.

באלבום הזה שמעתי משהו לראשונה: שירי רוק למהדרין, שכוללים, רק במעברים, משפטים מוזיקליים של מוזיקה ים-תיכונית. שילוב נחמד.

אבידן עזרא (כותב ומלחין הכול, סולן וגיטרות) שר מאוד אנרגטי. אין יותר מדי מנגינה, רק אותם שישה-שבעה אקורדים וקצב די קבוע, אבל זה הרוק, בייבי ואתה לא אומר ליוצר שכל השירים שלו דומים אחד לשני. בטח שהם דומים, אותו אחד יצר אותם. עזרא מגיש את הרוק הזה כל כך אמתי, שבא לרקוד ולצרוח, למה לא. אם אנחנו כבר פה, נזכיר את כולם: אלון גילרון – גיטרות, יובל רוזין – בס ועמרי אלעזרי – תופים.

"משחק של ילדים" – אחלה דיסק. מתי אתה יודע שמשהו מוצלח? כשאתה כבר רוצה לשמוע את ההמשך שלו.

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • גילטי סטלה – מרסדס בנד
  • אותיות נחמה – שלמה ארצי
  • "בין התקרה לרצפה" – רוית סלמון
  • אורי קרנות – חתיכת אדמה
  • תחשוב. לפנֵי
תגובות אחרונות
  • רוית על אורי קרנות – חתיכת אדמה
  • יע פרסבורגר על שחור וטורקיז
  • עומר על "יש לךָ מקום" – יפעת בר סלע
  • אלבום מדהים! על מרפסות – "סיפורים"
  • רחלי אברהם-איתן על רחלי וולשטיין – "מחכה למשהו טוב"
ארכיון
  • אפריל 2025
  • מרץ 2025
  • אוגוסט 2023
  • יוני 2023
  • מאי 2023
  • מרץ 2023
  • פברואר 2023
  • ינואר 2023
  • דצמבר 2022
  • נובמבר 2022
  • ספטמבר 2022
  • אוגוסט 2022
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok