כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
שי צברי ונבחרת הגרוב של המזרח התיכון – "שחרית"
ראשי » ביקורות מוסיקה » שי צברי ונבחרת הגרוב של המזרח התיכון – "שחרית"
3 במרץ 2015 17:33 אין תגובות benni

צברי

 

20 שנה אני צועק פה על הזמרים המזרחיים, שמבזבזים את קולות הזהב שלהם על חומרים רדודים. 20 שנה אני מבקש מהם ללכת לשירי משוררים, מציע להם להתחבר למקורות שלהם עצמם, שזה מכרה זהב. 20 שנה חיכיתי לשי צברי שייקח שירים של יהודה עמיחי, אברהם חלפי, רב סעדיה גאון, חביבה פדיה, דן תורן, נועם רותם. סוף סוף זה קורה ואין מה להיות מופתע מההצלחה המטורפת.

את צברי אפשר היה להכיר מ"מעליי דממה" באלבום של אהובה עוזרי ומ"בקרוב" אצל עידן רייכל. צריך הרבה יותר ממזל כדי להיות בשני הקצוות האלה ולצברי יש הכול. קול אדיר שגדל בתוך הסלסולים, אבל מכיר ואוהב גם את מוזיקת המערב. שבזי וסחרוף, רב סעדיה גאון ואסף תלמודי. צברי מתברר כאן כאחד המחברים הגדולים בין העולמות האלה.

השירים מצוינים, ההגשה שלו נהדרת ויש לו את כל הנבחרת איתו: אסף תלמודי – קלידים והפקה מוזיקלית, איתמר ציגלר ("החצר האחורית") – בס וחשמלית, גרשון וייסרפירר – עוּד חשמלי וטרומבון כפתורים, ניר מנצור – תופים אלקטרוניים ופחים ואיל תלמודי – כלי נשיפה. עוּד חשמלי, הבנתם? תופים אלקטרוניים ופחים, יש יותר חיבור מזה?

בעיניי, התופעה שמתרחשת דרך שי צברי היא מהפכה לא פחות משמעותית מזו של השוּבֶּלִים, אי שם אחורה, עוד לפני דקלון ובן מוש.

קול אדיר שגדל בתוך הסלסולים רב סעדיה גאון ואסף תלמודי שבזי וסחרוף
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • "יש מבול" – יונתן ארצי
  • "רובים ותלתלים" – טונה
  • "ראפ מטורף" – טונה (איתי זבולון)
  • גילטי סטלה – מרסדס בנד
  • אותיות נחמה – שלמה ארצי
תגובות אחרונות
  • רוית על אורי קרנות – חתיכת אדמה
  • יע פרסבורגר על שחור וטורקיז
  • עומר על "יש לךָ מקום" – יפעת בר סלע
  • אלבום מדהים! על מרפסות – "סיפורים"
  • רחלי אברהם-איתן על רחלי וולשטיין – "מחכה למשהו טוב"
ארכיון
  • אוקטובר 2025
  • ספטמבר 2025
  • אוגוסט 2025
  • אפריל 2025
  • מרץ 2025
  • אוגוסט 2023
  • יוני 2023
  • מאי 2023
  • מרץ 2023
  • פברואר 2023
  • ינואר 2023
  • דצמבר 2022
  • נובמבר 2022
  • ספטמבר 2022
  • אוגוסט 2022
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok