אני מתחיל בחוברת המצורפת, כי באמת אי אפשר להגזים בשבחים שמגיעים למפיקים של הפרויקט כולו ושל החוברת בפרט.
החוברת, 143 עמודים עמוסים בכל טוב, מציגה כל שיר – מילותיו, היוצרים, המבצע המקורי, הביצוע המחודש, ההפקה המוזיקלית והעיבוד. בנוסף, בכל שיר מספר אחד מהיוצרים פרטים על השיר והמבצע-המחדש מוסיף דברים, בדרך כלל על הסיבות שהביאו אותו לבחור שיר זה.
החוברת פותחת במאמר מלומד של יוסי מר חיים על ההבדלים בין גרסת כיסוי לגרסת גילוי. עוד משובצים בחוברת: מאמר של נסים קלדרון – "העברית של השירים", על גלגולה של השפה בשירה העברית, המתח בין הישן לחדש והקולקטיבי לאישי; מאמר מאת טוביה ריבנר על לאה גולדברג, שירה "האמנם" (את תלכי בשדה) וגילוי על "שדות גולדברג", של מאיר אריאל, שנכתב כשיר תשובה לשיר זה – "אל תלכי בשדה"; מאמר על "בציר טוב" של אילן וירצברג ושמעון גלבץ, משירי יונה וולך, שיצא ב-82' ופרץ דרך גם בתחום הלחנת שירי משוררים וגם בסגנון המוזיקלי שלו; מאמר על זוהר ארגוב מאת יהודה קיסר וגילויים על "נכון להיום", שמביא אשר ראובני; "תנו למילים לשיר" מאת רוביק רוזנטל; מאמר המבוסס על מחקרו של אליהו הכהן העוסק במלחין מרדכי זעירא; מאמר על אופרת הרוק "מאמי"; מאמר על שושנה דמארי ויפה ירקוני והפיקציה התקשורתית בעניין היריבות ביניהן; מאמר על יוצרי הלוגו של הפרויקט, שנלקח משטר החמישים לירות.
כן, והיו גם שירים, בקשת גדולה של ביצועים, מהמלהיב והמחדש באמת ועד הסתמי, החושב שזיוף המנגינה המקורית פירושו ל"חדש" אותה. בדיסק 1, אהבתי את "ציפור מדבר" (אתניקס) – יהודית רביץ, "ניגונה של השכונה" (יזהר כהן) – שלומי שבת, שהכניס בו אלמנטים טורקיים לצד מקצב אפריקני, "אני אשיר לך שיר" (אריק לביא) – התקווה 6, שעשו את זה ברגאיי הג'מייקני שלהם, הביצוע השקט והנקי של קרן אן ל"ברחוב הנשמות הטהורות" (הנשמות הטהורות) והחידוש הטוב בפרויקט כולו של אברהם טל ל"אדם צובר זיכרונות" (דורית ראובני).
בדיסק 2 – "לא יכולתי לעשות כלום" (וירצברג – "בציר טוב") – נינט טייב, "בראשית" (גבי שושן) – אבי קושניר ו"איש אילם גבוה ודק" (העופרים) – דודי לוי. בדיסק 3 – "סוף העונה" (גלי עטרי) – רונה קינן, "ככה זה (לאהוב אותך)" (ברי סחרוף) – מירי מסיקה ו"שושנת פלאים" (צביקה פיק) – בביצוע מופלא של שמעון בוסקילה. בדיסק 4 – "רדיו רמאללה" (יהודה פוליקר) – פוליקר וברי סחרוף בקרב גיטרות משכנע, "שיר של יום חולין" (אילנית) – מאור כהן ו"באביב" (מיכה שטרית) – נתנאלה.
לא כל השאר גרועים, אבל אין מקום לפרט יותר.
אין חובב זמר עברי שיכול להרשות לעצמו לדלג על הפרויקט המרשים הזה.