אני תמיד אוהב לספר: פעם, לפני 15 שנה, באחת ממשמרות הלילה על הטרקטור, הכנתי את עצמי לזמן המשמים והלא מתקדם ולמלחמה בעייפות. פתאום נתנו בגל"צ ("לא רוצים לישון", משתיים עד חמש) שעה עם להקה שלא שמעתי אף פעם: "פליינג בייבי", יעני התינוק המעופף. הזמר נשמע שני מַפרטֵי אקוסטית כמו ניל יאנג ובאמת בהמשך הוא גם שר כמה שירים של הסוס הקנדי המטורף. קראו לו גבע אלון והלילה המשמים נשפך לתוך המוזיקה שהעירה אותי לצרוח איתו את השירים, אלא מה.
שני אלבומים הוציא גבע אלון עם ה"פליינג בייבי" ועוד ארבעה אלבומי סולו. כולם באנגלית. הוא הופיע המון בחו"ל ותפס שם הצלחה לא קטנה. הוא כותב חומרים ברמה גבוהה מאוד, מלחין אותם נהדר, שר אותם בקולו המיוחד ויש לו גיטרה ביד שמנגנת ישר לתוך הלב שלכם.
אחרי כל זה – טה-דם: גבע אלון מוציא דיסק ראשון בעברית, תתארו לכם. "תהיי איתי" ממשיך בדיוק איפה שהקודם הפסיק. אלה המנגינות המיוחדות, הצליל המוביל של הגיטרה וההגשה המרוחקת מעט של אלון. בדרך כלל מדובר אצלו ברוֹך-גיטרות מוקפד, שבו הגיטרה מבצבצת אקורדים מאחורי השורות וביניהן. בלחנים של אלון אין יותר מדי התפתחות מלודית, אבל הגיטרות לא ייתנו לכם להשתעמם לשנייה.
בחלק ממילות השירים שיתף אלון פעולה עם עמיר לב, יקיר ותיק של הטור הזה ויוצר מופלא בעצמו. החברותא הזאת לא מפתיעה כלל, שכן שניהם כותבים סיפורים אישיים מאוד, מצלמים איזה רגע שלעולם לא תוכל להבין עד סופו. מהטקסטים שלהם עולה אווירה והאווירה הזאת – זה הדיסק הזה. למשל: "הדרך לדרום פתחה/ שדות גדולים כמו הבטחה…", ("אין שם חורף"), או: "…כשסוף סוף אני חוזר אלייך/ את מחייכת מהצד/ לדבר איתך תמיד מרגיש כמו/ להיות לבד…", ("רמת גן").
מלבד הגיטרות של אלון ושל יפתח שחף, יש פה רק עוד בס (צוק דבוסק) ותופים (אסף וייז). ב"קול קורא" אלון התפרע ממש והוסיף קלידים ועליהם את ידיו של ברי סחרוף. מזכיר לי, שאחד השירים, "הכפתור האפור", מתחיל מאוד דומה ל"כמה יוסי" של ברי וממשיך למשהו אחר. עמיר לב הפיק מוזיקלית וכולם יחד כתבו את העיבודים.
ועכשיו גבע יספר לכם על "תהיי איתי": "בשבילי זאת הייתה אולי התקופה הכי פורה ובונה שעברתי. היו לי שותפים נהדרים ומוכשרים לפרויקט והרגשתי שכולם בתוך העניין. עמיר לב הפיק איתי את האלבום, אבל מעבר לזה, הוא גם עבר איתי שבועות ארוכים לפני כן, שבהם ירדנו לעומקם של דברים, כתבנו יחד, צחקנו, טיילנו, אכלנו ולא פעם אחד משנינו היה אומר 'איזה מזל שזאת העבודה שלנו…'.
"עשיתי כבר הרבה אלבומים, כל אחד מהם משקף נקודה בזמן בשבילי ואני מאוד גאה בהם. עכשיו אני מוצא את עצמי חושב שהם היו כמו חזרות לקראת המופע המרכזי ושהאלבום הזה הוא בעצם האלבום הראשון שאני עושה…
קראתי לו 'תהיי איתי'. אני מקווה שכולכם תהיו…".
חוויה יוצאת דופן "תהיי איתי" הזה.