כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
"זמן התפוז" – רונה קינן
ראשי » ביקורות מוסיקה » "זמן התפוז" – רונה קינן
20 במרץ 2019 7:49 אין תגובות benni

רונה קינן

האלבום החמישי של רונה קינן, שבע שנים אחרי הרביעי. לא מפנקת. אם לסמוך על דבריה שלה, האלבום הזה הוא ניסיון לחפש את המקום ממנו באה, דרך שני נושאים ראשיים – תמוז ותפוז. זה בקיץ, זה בחורף. הכתיבה העלתה בקינן זיכרונות על אהבה ראשונה, ההפגנות שהייתה הולכת אליהן כילדה עם הוריה (שמאל, אלא מה) והרבה גלים של נוסטלגיה עירונית בתל אביב.

"זמן התפוז" אינו אלבום פוליטי, אבל מי שיתעקש, ימצא הדים מעוכים מהמכבש הימני שעובד פה 24/7, בעשור האחרון. קינן מבטיחה שלא מדובר רק בַּשבר, אלא גם בחיפוש התיקון שלו ומציאה את האהבה, כתשובה האולטימטיבית לכל הרע שנמרח עלינו בלי שנצליח לגרד את זה העור. ההיכרות רבת-השנים שלי עם החומרים שלה מוציאה מהמשוואה את ההיתממות, כך שהיא כנראה באמת מאמינה בזה.

הכתיבה של קינן פותחת את הדמיון למרחבים. למשל, שיר על בטן-הלילה שהורה דברים, שיוצאים החוצה בלוע-הבוקר ("מראה שבורה"), או שיר על הזמן הזה, שהוא גם נוכח וגם נסתר, זמן רע ("הזמן הזה"). היא אוהבת לקחת דברים של אחרים ("מראה, מראה שעל הקיר", "השמלה הסגולה", "אל תגידי כן ואל תגידי לא", "אל תגידי לי יום יבוא/ הביאי את היום") ולהשתמש בהם שימוש חוזר לצרכיה, בהקשרים שלה. בעיקר אני אוהב את האמירה הברורה שלה, קריסטל-קליר.

המוזיקה של "זמן התפוז" הן ההלחנות היפהפיות של קינן עם ההפקה והעיבודים של תום דרום ותמיר מוסקט. השלישייה הזאת מנגנת על מיליון כלים ויצרה פה, כמו שמציע הקומוניקט, משהו ש"בין פולק עדין לפופ אלקטרוני". על פולק עדין, התרוממה לי גבה, אבל יש פה בהחלט פופ עם אלקטרוני, למרות שלדעתי, המקצב המועדף על קינן הוא עדיין הטנגו. הגאונות שלהם באה פה לידי ביטוי בעובדה שלמרות העומס של הצלילים והאפקטים, אין משהו שמפריע ודבר לא הולך לאיבוד.

משובח.

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • אי אפשר להימלט מהטוב – שי מרק (בהרחבה, למיטיבי לסת)
  • "מוזיקה זה לא לרגישים" (חלק א') – בילגו
  • "תנו סיכוי לאהבה" – אליזט
  • "הרצל לילנבלום" – שלום חנוך
  • "סיפור שלא נגמר" – דניאל אדמון
תגובות אחרונות
  • Twicsy על "תוכו רצוף אהבה" – ישי ריבו
  • kacak bahis siteleri על שחור וטורקיז
  • bets10 giris על שחור וטורקיז
  • porno על שחור וטורקיז
  • turkce dublaj izle על שחור וטורקיז
ארכיון
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok