כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
מוטי ביקובסקי
ראשי » ביקורות מוסיקה » מוטי ביקובסקי
19 במרץ 2015 19:26 אין תגובות benni

מוטי ביקו

 

מוטי ביקובסקי ליווה עם הגיטרה שלו פיגורות כמו עמיר לב, ערן צור, אביתר בנאי, ירמי קפלן, דנה ברגר, ורבים אחרים. עכשיו הוא עובר למיקרופון ושר שירים שכתב. הטקסטים שלו בנויים על העברת תמונה קצרה, מין התרחשות קצרה יום-יומית והתחושה שלו בקשר לזה. שיטה בדוקה, שבמובנים רבים מתחפשת לשירה, מייתרת הלחנה מורכבת, או אפילו מלודיה. תשאלו את עמיר לב.

לב הוא אילן ראוי בהחלט להיאחז בו. אלא שבעוד עמיר לב מכניס אותי בשנייה לשחות אצלו בוורידים, אצל ביקובסקי משהו הולך לאיבוד בדרך. כשהוא יושב על המרפסת, באמצע נובמבר, ביום שרב, אני לא יושב אתו שם, בטח לא מצליח לחוות מה שהוא מרגיש. מצד שני, גם לעמיר לב לא התרגלנו ברגע אחד ואולי זה באמת עניין של ותק.

ביקובסקי בחר להלחין את הדיסק הזה מאוד שטוח, כמעט אמרתי אנטי-מלודי. איך יכול להיות שגיטריסט במעמדו תופר שיר שלם (רצועה 8 – "לתקן") על שלושה אקורדים ושום דבר לא משתנה לאורך ארבע וחצי דקות, אפילו לא בעיבוד המונוטוני. אם הייתה פה איזו כוונה אמנותית מתוחכמת, היא טסה הרחק מעל הבנתי.

לעומת זה, הטקסטים שלו מושקעים יותר, אם כי היה מקום להשאיר בהם משהו לדמיון. הקול של ביקובסקי מוגבל למדי ונמוכים אין לו בכלל. מה חשב לעצמו רפי פרסקי שחתום פה על הפקת השירה? באופן מפתיע, ביקובסקי גם לא מבליט פה שום עבודת גיטרה מיוחדת, כמצופה מאיש מקצוע כמוהו.

מאכזב למדי.

כמעט אנטי-מלודי משהו הולך לאיבוד בדרך
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • "יש מבול" – יונתן ארצי
  • "רובים ותלתלים" – טונה
  • "ראפ מטורף" – טונה (איתי זבולון)
  • גילטי סטלה – מרסדס בנד
  • אותיות נחמה – שלמה ארצי
תגובות אחרונות
  • רוית על אורי קרנות – חתיכת אדמה
  • יע פרסבורגר על שחור וטורקיז
  • עומר על "יש לךָ מקום" – יפעת בר סלע
  • אלבום מדהים! על מרפסות – "סיפורים"
  • רחלי אברהם-איתן על רחלי וולשטיין – "מחכה למשהו טוב"
ארכיון
  • אוקטובר 2025
  • ספטמבר 2025
  • אוגוסט 2025
  • אפריל 2025
  • מרץ 2025
  • אוגוסט 2023
  • יוני 2023
  • מאי 2023
  • מרץ 2023
  • פברואר 2023
  • ינואר 2023
  • דצמבר 2022
  • נובמבר 2022
  • ספטמבר 2022
  • אוגוסט 2022
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok