כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
כל מה שעברית
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
  • אודות
  • כשהפסיק אומר לנקודה
  • כתיבה יצירתית
    • תרגומים
    • כתיבה לאירועים
  • ביקורות מוסיקה
  • לקוחות ממליצים
  • צור קשר
  • נסיון מוסיקה
יזהר אשדות – "עניין של הֵרגל"
ראשי » ביקורות מוסיקה » יזהר אשדות – "עניין של הֵרגל"
15 במרץ 2015 7:52 אין תגובות benni

יזהר אשדות עניין של

 

יזהר אשדות, מנושאי הדגל של הרוק הישראלי, לוקח פה צעד אחד קדימה-והצדה. "עניין של הרגל" הוא דיסק נהדר של בלדות רגישות וכמעט שאין בו מהלכים של רוק. אשדות קרא את הטקסטים שכתבה אשתו, אלונה קמחי, והבין שצריך פה משהו אחר. משהו אחר זה לא אומר פחות יזהר אשדות. כרגיל אצלו, אשדות עטף את הטקסטים במנגינות נהדרות, עיבודים מושלמים והפקה מהטובות שנשמעו כאן.

השירים של אלונה קמחי, כישרון ללא סוף, מכילים תוגה אוקראינית בסיסית ומבט מאוד תרבותי (לא לבלבל עם מתנשא) על הקורה סביבה בישראל, שבלי להזדקק לאטלס מצטיירת כמשהו שלא מזכיר בכלום רפובליקה אירופית. היא כותבת יוצא מהכלל ושום דבר לא יוצא לה כפזמון. זו שירה מודרנית, בשפה של היום, במובן היותר נקי שלה.

אשדות הפעיל פה את הרגישות המפורסמת שלו והתאים בצורה מושלמת את הלחנים למילים. לצוות הקבוע שלו, צוף פילוסוף (בס), רן עפרון (קלידים ואקוסטית), שי ברוך (תופים) ופיטר רוט (קולות וטמבורין), הצטרף משה לוי עם קלידים, אקורדיון ואורגן ושותפות בעיבודים. נבחרת-על של נגנים הצטרפה בשיר זה או אחר – מאיה בלזיצמן בצ'לו, ז.פ. זימבריס בתופים, עמית ארז בגיטרה, חן שנהר בכינור ואפילו דור ההמשך, עיליי אשדות, בגיטרות וסינטי.

זהו דיסק נפלא עם שירים מצוינים ושני בונוסים, מהופעה: "רגע" עם רונה קינן, שאשדות כתב פעם ללהקה שזכתה בתחרות בטלוויזיה וביצע בעצמו גם עם מיקה קרני ו"תן לי קצת ממך", שאשדות כתב לקורין אלאל ופה הוא מבצע עם אמיר דדון המוכשר. רק בשיר האחרון הזה, אפשר לשמוע את הרוק הסוער של אשדות, אולי כדי להדגים איזה מרחק הוא עשה ממנו בכל השירים האחרים שכאן.

התאמה מושלמת בין הלחנים למילים שירה מודרנית
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים
  • אי אפשר להימלט מהטוב – שי מרק (בהרחבה, למיטיבי לסת)
  • "מוזיקה זה לא לרגישים" (חלק א') – בילגו
  • "תנו סיכוי לאהבה" – אליזט
  • "הרצל לילנבלום" – שלום חנוך
  • "סיפור שלא נגמר" – דניאל אדמון
תגובות אחרונות
  • Twicsy על "תוכו רצוף אהבה" – ישי ריבו
  • kacak bahis siteleri על שחור וטורקיז
  • bets10 giris על שחור וטורקיז
  • porno על שחור וטורקיז
  • turkce dublaj izle על שחור וטורקיז
ארכיון
  • נובמבר 2021
  • יוני 2021
  • פברואר 2021
  • ינואר 2021
  • דצמבר 2020
  • נובמבר 2020
  • אוקטובר 2020
  • ספטמבר 2020
  • אוגוסט 2020
  • יולי 2020
  • יוני 2020
  • מאי 2020
  • אפריל 2020
  • מרץ 2020
  • פברואר 2020
  • ינואר 2020
  • דצמבר 2019
  • נובמבר 2019
  • אוקטובר 2019
  • ספטמבר 2019
  • אוגוסט 2019
  • יולי 2019
  • יוני 2019
  • מאי 2019
  • אפריל 2019
  • מרץ 2019
  • פברואר 2019
  • ינואר 2019
  • דצמבר 2018
  • נובמבר 2018
  • אוקטובר 2018
  • יולי 2018
  • יוני 2018
  • מאי 2018
  • אפריל 2018
  • מרץ 2018
  • פברואר 2018
  • ינואר 2018
  • דצמבר 2017
  • נובמבר 2017
  • אוקטובר 2017
  • ספטמבר 2017
  • אוגוסט 2017
  • יולי 2017
  • יוני 2017
  • מאי 2017
  • אפריל 2017
  • מרץ 2017
  • פברואר 2017
  • ינואר 2017
  • דצמבר 2016
  • נובמבר 2016
  • אוקטובר 2016
  • ספטמבר 2016
  • אוגוסט 2016
  • יולי 2016
  • יוני 2016
  • מאי 2016
  • אפריל 2016
  • מרץ 2016
  • פברואר 2016
  • ינואר 2016
  • דצמבר 2015
  • נובמבר 2015
  • אוקטובר 2015
  • ספטמבר 2015
  • אוגוסט 2015
  • יולי 2015
  • יוני 2015
  • מאי 2015
  • אפריל 2015
  • מרץ 2015
  • פברואר 2015
  • ינואר 2015
עיצוב ובניית האתר סטודיוok